Az első (apró, közvetett) lépés az M0 autóút forgalmának csökkentése érdekében

Az első (apró, közvetett) lépés az M0 autóút forgalmának csökkentése érdekében

Kiírták a közbeszerzési pályázatot a fővárostól mintegy száz kilométerre létesülő autópálya-félgyűrű tervezésére, ezzel megtörtént az első lépés a beruházás megvalósítására.

Tervezett közlekedési beruházásokról szóló cikkünkben (2025 körül fellélegezhetünk?) részletesen írtunk az M1-es, az M0-s és az M5-ös autópálya főváros környéki szakaszainak tehermentesítését szolgáló közlekedésfejlesztési tervekről. Az épülő komáromi hidat és az M1-est Székesfehérváron át a leendő M8-as sztrádával összekötő útvonal tehermentesíti majd a nemzetközi átmenő forgalomtól az M0-st és a főváros környéki utakat.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a jelenleg is épülő komáromi Duna-híd várost elkerülő útjának az M1-es autópályáig vezető, kétszer egy sávos szakaszának korszerűsítésére keresi a tervezőt – adta hírül a Magyar Nemzet november 5-i cikkében. A nyertes pályázó dolga lesz emellett az M1-es autópálya és Székesfehérvár között mintegy 85 kilométeres, kétszer két sávos szakasz tervezése is. A feladat része még Székesfehérvár nyugati elkerülőjének az M7-es autópályán létesítendő új csomópontján át kétszer két sávos, 35 kilométeres gyorsforgalmi utat vezetni a tervezett M8-as autópályáig, amely a Balaton keleti sarkától Dunaújváros felé, Sárbogárd térségében halad majd. A nyertes pályázónak tanulmánytervet és környezeti hatásvizsgálati dokumentációt kell készítenie, valamint megszerezni a környezetvédelmi engedélyt.

 

A beruházás célja létrehozni egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetést az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as, majd azon keresztül az M6-os, M5-ös, M4-es sztrádákig.

 

Ha elkészül a fővárost mintegy száz kilométeres távolságban elkerülő félgyűrű, annak feltételezhetően kedvező következményei lesznek Budapest elővárosi forgalmára. A mostani helyzetben az egyre növekvő terhelés miatt jelentős források mozgósítása szükséges az M0-s déli szakaszának burkolaterősítésére – a munkálatok negatív hatását, a Diósd melletti körgyűrűszakaszon feltorlódó forgalmat, a veszteglő vagy lépésben haladó gépjárművek okozta negatív hatásokat naponta elszenvedjük.

 

K. Z.

Forrás: Magyar Nemzet

Címlapfotó: budapestkornyeke.hu