Mára már mindenki előtt világossá vált, a koronavírus-járvány változás elé állít mindannyiunkat. A Konyhasziget blog szerzője, Simon-Németh Lívia hasznos tippjei az előttünk álló heteket, hónapokat segíthetnek könnyebbé tenni. Tegyük meg, ami rajtunk múlik, és fordítsuk jóra az ijedtséget. 

Szárítsd meg a kezed rendesen, ha törölközőt használsz, mosd gyakran minimum 60 fokon.

Vágd rövidre a körmeidet!

Ha teheted, moss gyakrabban fogat.

Ha használsz sminkszivacsot, ecsetet, fertőtlenítsd gyakrabban.

A lakástextíliákat is cseréld gyakrabban.

Szellőztess rendszeresen! Tedd ki az ágyneműket is bátran a napra.

Ne halmozz ész nélkül alapanyagokat, tervezz viszont tudatosan, és ha lehet, takarékoskodj alapanyaggal, erőforrással.

Legyen otthon kis üveg teafaolaj, ecet.

Ha van párologtatód, kis teafaolaj szintén mehet a szokásos illóolajok mellé.

Amíg lehetséges, sétálj nagyot a természetben!

Ha teheted, gondoskodj a környezetedben élő idősekről, ne kelljen közösségbe menniük. Vásárolj be helyettük, váltsd ki a gyógyszereiket, tedd lehetővé, hogy az internet segítségével ők se szakadjanak el szeretteiktől.

Csak hiteles forrásból tájékozódj! Ne pánikolj, tudatosítsd a kialakult helyzet előnyeit, rémhíreket ne adj tovább.

Töltsd el hasznosan az idődet!

Ha otthonról dolgozol, legyen napirended! A gyerekeket is könnyebb rávenni a tanulásra, ha fix ritmusa van munkának, pihenésnek.

Olvasd el a karácsonyi könyveket, regisztrálj ingyenes tartalmakra (pl.: HBO Go, Netflix), hívd fel a rég látott barátokat, írd meg a rég halogatott mailt!

Főzz egy jó teát/kávét, és élvezd az egyedüllétet vagy családod társaságát.

Rendszerezz, szortírozz, teremts szép környezetet magad körül!

Keresd meg a régi kedvenc slágereidet, és nosztalgiázz, jöhetnek az ősrégi fotók, vagy a legutóbbi utazás emlékei.

Aludd ki magad, tornázz online elérhető ingyenes videókra, vagy ha szeretsz, fuss pár kilométert, bringázz. Nem kell feltétlenül edzőterem a fittséghez, a “beachbody” is másodlagos cél most.

A jó öreg C és D vitamin valószínűleg ezekben a napokban sem fog ártani, ha nem is ők lesznek aztán a csodaszerek.

Szánj időt tápláló ételek készítésére, teríts meg, add meg a módját az evésnek, még ha egyedül is vagy.

Ha nem teheted meg, hogy otthon maradj, lehetőleg ne használd a tömegközlekedést. Elő a bringával, de most az autó is a kisebb rossz. Ha mindenképp buszra, vonatra kell szállnod, maszkkal és vékony kesztyűvel védd magad.

A munkahelyed összes védelmi intézkedését tartsd be, magadért, mindenkiért.

Csak addig tartózkodj boltban, postán, amíg feltétlenül szükséges! Amit lehet, intézz online, és duplán köszönd meg a futárnak, hogy van!

Gondolkozz pozitívan, és reméld, hogy hamarosan minden jobb lesz!

Forrás: Konyhasziget

A grafika Kis-Varga Judit ötlete alapján Beke Veronika munkája.