A Budapestre érkező vasútvonalak mentén 48 állomáson több mint 3000 P+R-parkoló és 2000 B+R-biciklitároló tervezését kezdték meg. Ezzel megduplázódhat a jelenlegi férőhelyek száma. Az engedélyezési, kiviteli és tendertervek 2023-ban készülhetnek el. A közreadott térképen a fejlesztési helyszínek között a Nagytétény–Diósd vasútállomás is szerepel.

A hírt Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára tette közzé közösségi oldalán. Mint írja, a Budapest Fejlesztési Központnégy céggel (konzorciummal) megkötötte az erre vonatkozó szerződéseket.

 „A közlekedés Budapest egyik legnagyobb kihívása. A célunk, hogy csökkentsük a városba beözönlő autók számát, kevesebb legyen a dugó, tisztább a levegő. Ehhez kulcsfontosságú az elővárosi vasút fejlesztése. De a vasút csak akkor lesz versenyképes, ha a rövidebb menetidő, a korszerűbb utastájékoztatás és az új, alacsonypadlós, légkondicionált motorvonatok mellett könnyen át is lehet rá szállni. Ezt segíti, ha minden egyes megállóban van kellő számú parkoló, ahol biztonságosan ott lehet hagyni az autót és a biciklit” – olvasható a bejegyzésben.

A fejlesztés a Nagytétény-Diósd vasútállomást is érinti

Az új parkolóhelyek megoldást jelentenek erre a problémára. Ma a forgalmasabb elővárosi vasútállomásokon a reggeli csúcsidőszakban hamar elfogynak a szabad helyek, sőt bizonyos megállókban egyáltalán nincs is hol szabályosan letenni az autót. Így az ingázók sok esetben az állomás körüli utcákban hagyják azokat, ami érthetően zavarja a helyi lakosokat és a forgalmat. Erre a helyzetre jelentenek megoldást az új P+R-parkolók – néhol felszíniek, egyes nagyforgalmú megállókban pedig könnyűszerkezetes parkolóházak épülnek.

Nyolc elővárosi vasútvonal érintett: a hegyeshalmi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a kunszentmiklósi, a ceglédi, az újszászi, a hatvani és a szobi vasútvonal. A tervezésre négy céggel (konzorciummal) kötött szerződést a Budapest Fejlesztési Központ.

A fejlesztésben érintett vonalak

A nagy budapesti csomópontok mellett és Budapest szélén is létrehoznak új P+R-férőhelyeketKelenföldön, az őrmezői oldalon legalább 1500 férőhelyesre bővítik a meglévő parkolóhelyek számát, a Mexikói útnál és a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál szintén 1500 új hely lesz.

„Ezek mind-mind olyan fejlesztések, amelyek csökkentik a budapesti gigadugókat, és egyaránt szolgálják az agglomerációban élőket és a budapestieket, az autósokat és a tömegközlekedőket” – olvasható a posztban.

midio.hu

Forrás, fotó: magyarepitok.hu, Facebook

 

Címkék: biciklitárolók, elővárosi közlekedés, Nagytétény-Diósd megállóhely, Pârkolók