A 2007-ben alapított Média a Családért-díj olyan magas szakmai színvonalat képviselő, nyomtatásban és online felületen megjelenő cikkeket, rádió- és televízióműsorokat jutalmaz, melyek célja nem csupán az olvasottság, hallgatottság vagy nézettség növelése, hanem elsődlegesen érdemi információ és segítség nyújtása a családok számára az őket érintő nehézségekben. Az idei év jelöltjeire – köztük a midio.hu egyik alapítójára és szerkesztőjére, Szendéné Kiss Nórára – az olvasók 2021. január 15. éjfélig adhatják le voksukat az Alapítvány honlapján, szavazni több jelöltre is lehet. 

A „karantén-állapot” nem csupán életünk napi rutinjainak megváltoztatását kívánja, értékrendünket is érinti. Egyre többen aktivizálódnak a virtuális térben, ami kihat a médiafogyasztási szokásokra is. Keresettebbé válnak azok a tartalmak, amelyek az ismereteken túl egyfajta útmutatást is adnak, és lelki erőforrásként is szolgálnak a nehéz helyzetekhez.  Az elmúlt évben ezért az eddiginél is fontosabb volt a családbarát média jelenléte. A Média a Családért Alapítvány 13 éve azokat a családbarát cikkeket és műsorokat díjazza, amelyek a jól működő családok példáját is közvetíti, ugyanakkor megoldási javaslatokat is ad az őket érintő problémákra.

„2020 fordulópont volt. Így vagy úgy, de mindenkinek. Meg kellett birkóznunk az ismeretlennel, a bizonytalansággal, a mindennapi aggodalommal. Újra kellett tanulnunk, hogy mi a legfontosabb. Megértettünk, hogy újra, igazán meg kell szeretnünk és becsülnünk, ami a miénk. Új értelmet nyert a család is.  A Média a Családért-díj ezeknek az új felismeréseknek a kifejezése. Azokat a történeteket tünteti ki, amelyek a leghatékonyabb hétköznapi ’vakcináink’. Megvédenek, erőt adnak, biztonságot nyújtanak és utat mutatnak” – összegez dr. Aczél Petra, a Média a Családért Alapítvány elnöke.

A megjelenéseket havonta szemlézik az anyaországban és 2016 óta a határon túli magyarlakta területeken is. A magyarországi és külhoni szakmai zsűri által havonta kiválasztott egy-egy jelöltet a Képmás magazinban, az Alapítvány weboldalán és Facebook oldalán is bemutatják. A közönség mindkét kategóriában akár több jelöltre is leadhatja szavazatát a mediacsaladert.hu oldalon.

Az idei jelöltek sokféle műfajban és megközelítésben foglalkoznak a családdal: téma például az egyszülős család, a testvér érkezése, a halál, az örökbefogadás, a látássérült családok és az otthonoktatás vagy a pornó hatása a gyerekek lelki fejlődésére.

„A Média a Családért-díj fontos értéket képvisel. Egyrészt inspiráló példákat ismerhetünk meg a pályázati anyagokon keresztül, másrészt ösztönözhetjük a média munkatársait arra, hogy ezzel a gondolatkörrel foglalkozzanak. Nem feketén-fehéren, nem idealizált módon szeretnénk látni/láttatni a családot, hanem a téma teljes összetettségében, ahogy a cégünknél is igyekszünk bemutatni azt, hogy hogyan változtatja meg a családok életét a digitalizáció” – mondja Kutas István, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója, a díj főtámogatójának képviseletében.

Az eredményhirdetésre 2021. január 31-ig kerül sor. A két szakmai fődíj összege idén 1-1 millió forint, míg a közönségszavazás győztese a Kolping Hotel vendégszeretetét élvezheti családjával. A külhoni Média a Családért-díj a Bethlen Gábor Alapkezelő támogatásával valósul meg. A díj megalapítása óta összesen százkilenc újságíró részesült e szakmai elismerésben.

A közönségszavazáson voksolók közül minden szavazó megkapja a Képmás magazin februári, digitális lapszámát, 10 szavazó Képmás-csomagot (2020-as családi naptárat, Képmás-hátizsákot, Szabó T. Anna és Lackfi János Ikertükör kötetét, Pifkó Célia Szörnyecskék a szobádban mesekönyvét, valamint egy 1 évig érvényes belépőt a Folly arborétumba), 10 szavazó pedig éves Képmás magazin előfizetést nyer.

A Média a Családért-díj 2020-ra jelölt újságírók:

A Külhoni Média a Családért-díj 2020-ra jelölt újságírók:

K. Z. 

midio.hu